Helgen

Hej hej!

Nu var det rätt så länge sen sist känns det som, men det kanske det inte är. Måste ju i alla fall berätta vad jag gjort denna helg.

I fredags så var jag på praktik halva dagen, sen, vid halv tolv, fick vi sluta och Tobbe kom o hämtade mig. Vi åkte till Ayasofia och åt lunch, blev lite besviken på mina allt för friterade potatisklyftor med allt för mycket strips-krydda, men det fick gå. Sen åkte vi hem och packade ner katten och åkte till Torsbys djursjukhus för tredje gången. Eivor fick sitta löst i bilen, hon är mycket duktig. Vi satt där en stund och sen fick vi lämna henne där i några timmar eftersom att hon skulle sövas. Så vi sprang in på Wiener bageriet och beställde en mycket häftig tårta, ska ta bilder till fredagen, och sen gick vi i några affärer vilket resulterade i
- 4 häftiga glass-glas som ser ut som en glasstrut med choklad och..ja..gottigt (visar bilder senare)
- Filmen "Forgetting Sarah Marshall" den är bra
- Ett töjningsörhänge till T
- En mycket god parfym som jag köpte för mina sista slantar "Miss" av Miss sixty
- Ett par gråa mjukisbyxor (himmleriket)
- Några leksaker till Eivor, en basketboll, tennisboll, baseball och en fotboll, i kattsize dåra.
osv

Sedan åkte vi hem med lilla katten och fikade lite, lagade mat och bärde runt på en trött bebiskatt. Vi fick även ett grått överkast av Tobbes mamma, jag blev ju givetvis överlycklig då det har varit prio ett i mitt inredningsliv ett tag nu, älskar att bädda fint i ett underbart vacker sovrum. Nu fattas bara lite genomtänkt mysbelysning (ungefär som på bussen, Amanda), men det kan vänta tills vi flyttad, känns ju aningen värdelöst att skaffa det nu så flyttar vi till ett ställe där det absolut inte passar. Har funderar på tapet i mitt nästa sovrum, älskar ju grått men har kommit fram till att det skulle vara fint med en lite varmare, men ändå gråaktig lila färg. Får se hur det blir.

Igår vaknade jag jättetidigt och tittade på den nyinköpta filmen, kan inte få nog av den, sen Kyle XY och efter det hem till pappa. Där var det dramatiskt. Har fått en ny ögonsten också :) Sen hämtade jag Malin och vi gick hem till mig och åt, tände tusen ljus, släckte ner (earth hour) och spelade spel och åt bananasplit i de nya glassglasen. Mycket trevligt..sen skulle vi se på 7 pounds..somnade direkt, social som jag är, men Malin sov lite också.

Idag har jag vilat, iaf försökt, vaknade jättetidigt ändå. Idag ska vi bada/duscha städa lite här, åka hem till pappa och laga mat o sätda tills mamma kommer, sen ska vi göra matlådor jag o T och sen bara mysa. Övningsköra kanske?

Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0