Nämen

Hej hej hallå

Det är fredag och jag sitter här utan några som helst planer, ja förutom att försöka ta mig ner och handla schampoo och body lotion för extra torr hud. Ja, även denna skönhet har problem, i detta fall med konstig hy, men jag lever ju iaf och det är ju positivt.

Idag har jag vaknat med tuppen (runt tolvsnåret) och gick nyvaket runt i min morgonrock, plötsligt slås dörren upp och Tobbe frågar om jag är klädd, jag ljuger och säger "ja" och inser sedan till min fasa att Fredrik också är där. Skräll att jag inte har några kläder på mig! Jag sprang och klädde mig och sen åkte vi till lägenheten och skrapade ihop det mesta, sen åkte vi till ica och åt mat och jag åkte moped, den funkade. Utan batteri och allt. Det var väldigt ovant att köra, speciellt när man är van att köra bil. Herregud, det är ju rena vansinnet att åka runt på en sån och i en såpass tidig ålder som man får göra det också. Jag vet, jag låter som en tant.

När jag kommit hem ville jag ta min dagliga tupplur, men spelade TV-spel istället och sen åkte jag, Sofia och Frida till morfar på konstrundan. Jag har sett ut en mycket vacker tavla som jag vill köpa. Med kossor på Öland. Underbart. Endast 6000, sparar jag borde jag ha råd. Nåväl, därefter åkte jag moped till pappa så han skulle bli glad. Det blev han, speciellt när han såg att jag hade choklad till honom under sadeln. Ja, sen blev jag vegetarian och sen åkte jag hem och där var Ann och Tobbe. Vi drack te och åt mumsiga kakor som Ann hade gjort. Gottigt. Ska återgå till vegetarian-frågan i nästa inlägg. Så ni får veta hur det går :)

Det verkar bli ett långt inlägg det här, har så mycket att skriva om. Måste ju berätta hur det gick med mitt trädgårdspåtande igår. Det gick väldigt bra, all mossa är borta, vi fick upp vindsnurran, klippte lite gräs och jag fick låna en kratta av en granne så jag har krattat bort sten där min rabatt ska bli. Ett myrbo finns dock i rabatten. Vet inte hur jag ska göra. Vi lyfte bort deras tak igår (en stenplatta som bara låg där, inte fattade väl vi att myrorna bodde där) jag fällde nästan en tår. Blotta tanken på att behöva använda bekämpningsmedel får mig att må illa. Ja, jag vet att det "bara" är insekter och att de tydligen inte har känslor. Men de är ändå liv med tillhörande livsuppgifter. Tyck att jag är konstig, det är tillåtet. Lika tillåtet som det är för mig att ignorera vad ni tycker ;) Efter allt trädgårdsjox så kom Lina. Det var trevligt. Vi grillade, mums! Såg även nån springa förbi mitt hus igår, det såg mycket komiskt ut. Jag skrattade rått. Många springer förbi här, men det här var något utöver det vanliga kan jag säga.

Det är ingen idé att börja bygga ett liv utan en grund, då kommer allt falla ihop som ett korthus. Visa ord från morfar.

Hej hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0