Beroende?

Jag känner tomhet, ensamhet och sorg - de dagar jag inte äter min dundermedicin rosenrot. Det är inte det att rosenroten tar bort känslorna. Men jag ser på det hela ur ett annat perspektiv de dagar som rot gnagas. Det är helt knäppt, egentligen. Tror liksom inte de ska funka, funkar de förresten? Kanske bara inbillning? Nåja, det funkar. Det är skrämmande. Igår kände jag djup ensamhet, idag njuter jag av ensamheten. Igår åt jag ingen rot, idag åt jag rot. Kanske bara en tillfällighet?
Nåja, känner att det mesta jag skriver om är den förbaskade roten. Över till annat; jag är helt off från verkligheten. Har presic tentat av Matematik För Ingenjörer I, nästa måndag börjar tvåan. Känner hur jag helt vänder in mig i mig själv. Jag är så trött, jag gillar det, men samtidigt inte. Det blir såna rutiner, det är skönt på ett sätt. Men samtidigt är det underbart att vara orutinerad. Som idag; Jag har legat i sängen och myst med Klubb Död halva dagen - underbart. På tal om Klubb Död så började jag läsa den igår och läste ur den idag..himla trist. Såå beroendeframkallande böcker. Ska köpa nästa bok imorgon (egentligen skriker min ekonomi NEEEJ!). Men jag inser att det är på grund av att jag haft det så rutinerat som jag njuter så av helt oplanerade dagar? Antagligen, ja!
Igårkväll hade jag och my sistah from the same mister syskonmys. Vi kolla på the Holiday, så mysig film. Madi somna, som vanligt, i soffan när tre minuter av filmen gått typ. Jag fylldes plötsligt av energi och började städa garderober, ordna med räkningar och ja, förde massa oväsen. Frida var helt väck. Jag välte till och med min säng, skruva fast ett ben som satt löst (saker blir bara gjorda rätt om det är JAG som gör dem) och tappade massa verktyg i golvet, men Frida snarka på. Kl tre på natten väckte hon mig och sa att hon skulle hem. Haha, lite kul :)
Jaja..nu ska jag återgå till städandet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0