Lappsjuka

Sitter och häckar i lägenheten och når inte upp till jävla titthålet när det ringer på. Fattar inte, vem sätter ett titthål två meter upp (känns det som)? Jag får helt enkelt skaffa en liten pall som jag kan plocka fram när jag ska kika i titthålet, haha. Har fått veta tre saker om mig själv under loppet av 24 h:

1. Jag kan tydligen vara FÖR gammal?
2. Jag är tydligen för kort
3. Jag är ej tillräckligt fit för att pulsa x antal kiloneter i flera-decimeter-djup snö. Var tvungen att vända halvvägs i mitt lufsande (detta berodde även på at jag så misstänkta hundspår i snön och inga människospår. Såg då framför mig att jag skulle hamna i möte med grå, vintrig varg. Insåg att jag inte var stabil nog för detta möte och pulsade istället hemöver igen. Väl hemma kollade jag på fem rådjur som stod och mumsade utanför fönstret, naturupplevelser)
Ja, jag lär mig nya saker var dag.
När jag är ute och traksar brukar jag kolla in olika hus, för inspiration samt för att kritisera nu när jag åtminstone kan lite, och det finns ett sånt otroligt hemskt hus här i Skattkärr. Tre våningar, gammalt, grånat, sunkigt, torn, jaa..så jävla slitet och läskigt bara..iiisch. Skulle aldrig kunna bo i ngt sådant. Vem köper ett sådant hus? kan tänka mig att det var väldigt "hypat" då det var nybyggt. Men nu liksom, vem vill bo där nu? Nee. Jag ska ha ett hederligt trähus med vita knutar. OCH normalstora fönster. Varför vill folk ha skyltfönster? Plus att det är totalt onödigt i vårt Sverige. Tar in en massa kyla på vintern och tar in en massa värme på sommaren.
Ja, nu ska jag faktiskt göra fruktsallad och mysa ihop mig med mitt lilla zoo här hemma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0